Kek Lok Si Temple
2010-03-04 / Malaysia

Det buddhistiska templet Kek Lok Si är ett av Malaysias största tempel, men är ännu inte färdigbyggt. Man började bygga det redan i slutet på 1800-talet men i och med att allt finansieras av gåvor tar bygget lång tid. Mina 4 kronor jag skänkte räcker ju inte till så mycket..

Jag blev väldigt fascinerad av denna plats då det var en av de fridfullaste platserna jag varit på. Jag gick runt barfota och det enda som hördes var fågelkvitter och lugn kinesisk musik. De utsvängda taken och färgglada lyktorna gjorde den kinesiska stilen komplett. Jag stannade ett bra tag och när solen gått ner tändes alla lyktor och hela området lystes upp. På vissa ställen såg det mest bara ut som en överdriven julpyntat svensk trädgård men andra platser var helt otroliga. Jag förbannar dock mina fotokunskaper, att jag inte kan fånga dessa känslor på bild. Men här kommer ett par försök i alla fall...














Kommentarer



Din kommentar

Namn

URL


Trackback