Petronas Twin Towers
2010-02-03 / Malaysia

Tvillingtornen var nog det jag helst ville se i denna stad. De har fascinerat mig ända sedan bildlektionerna i nian då jag målade av dem. Oj, vad jag inte blev besviken! Helt sjukt vad imponerad jag är av arkitekturen, höjden och själva känslan att stå mitt emot dessa enorma ståltorn. Grym känsla att bara stå och titta på dem. Jag träffade två ryssar som jag hängde med under dagen. De hade ett hotellrum mitt emot tornen med en sjuk utsikt! Tillsammans åkte vi upp och gick över bron som förbinder de två tornen. Inte lika bra utsikt som KL Tower men en riktigt skön grej att ha gjort dock. Efter bron gick jag runt i det stora köpcentret som finns vid tornens botten. Inte dåligt med märkesbutiker där vill jag lova. Väldigt exklusivt.

Men jag måste säga att det var riktigt riktigt nice att ha varit här och sett dessa mästerverk.


















Kommentarer



Din kommentar

Namn

URL


Trackback