En vecka i Kuala Lumpur
2010-02-03 / Malaysia

Jag bor inte längre kvar på mitt hotell. Flyttade till "Classic Inn", ett riktigt bra hostel/budgethotell med breakfast included, det gillas! Träffade Bobby, precis som jag en svennebanan som också är ute och upptäcker Asien. Tyvärr hade de bara ledigt en natt på detta ställe så det bar av till "Wheelers Guesthouse". Skabbigt. Fanns inte ens toalettpapper. Men det hade jag ju snott med mig från hotellet, Jonas 1 - Mr Murphy 0. Men de lila väggarna matchade de rosa sängkläderna fint. Ungefär vad som finns att säga om det stället. Nu har jag precis flyttat till "Equator Hostel". Verkar också bra. Och gissa vad, breakfast included!

Efter en vecka behöver jag inte kartan längre och jag åker monorail som vilken malay som helst. Jag känner dock att jag är klar här. Har sett det mesta av det jag vill se. Jag kommer nog ta mig norrut där det finns lite öar. Det har varit på tok för lite stränder i stan, inte en enda faktiskt. Det rycker lite i "pilla bort sand mellan tårna"-fingret. Antingen åker jag till Penang eller Langkawi, eller eventuellt båda öarna, i knappt två veckor. Måste sedan tillbaka söderut så jag vill ses det kinesiska nyåret firas i Singapore!

Har för övrigt köpt en liten Buddha som ska ta hand om mina bekymmer och onda tankar och lägga dessa i sin säck. Ingenting kan alltså gå snett.

Ni ska veta att jag har det bättre än er.

Kommentarer



Din kommentar

Namn

URL


Trackback