Bangkok
2010-04-30 / Thailand

Tidigt igår morse stannar nattbussen i Bangkok. Vart tar man vägen i en storstad 03.00 på morgonen? Att vandra runt i en stad som Bangkok mitt i natten är sannerligen en upplevelse. Man ser lika många tiggare som råttor, kackerlackor som taxichaufförer, hundar som katter. Första intrycket = sådär.

Nu har jag hittat ett riktigt bra boende, NapPark. Det är helt klart det bästa stället jag bott på under mina 3 månader i Asien. Fräscha dormrooms, rent badrum med både varmt och kallt vatten (inte altid en självklarhet) och sjukt trevlig personal. Helt klart fyra av fem toasters, kanonbra! Så jag kommer nog stanna här tills måndag eller tisdag.

Planen framöver är att gå och se lite tempel och i helgen åka till Chatuchak marknaden. Det ska finnas över 10 000 stånd så för första gången ska jag shoppa en del. 200 converseskor, lite tröjor, prydnadssaker. Det var billigare än jag trodde att skicka hem saker så jag kan i stort sett köpa hur mycket jag vill. Och äntligen blir jag av med blåsröret jag köpte i Malaysia, som jag har burit runt på i två och en halv månad!

Någon gång i början nästa vecka åker jag till Kambodja, kommer bli grymt!

Jag önskar er alla en trevlig valborg. De enda brasorna jag kommer se här är förmodligen högar av brinnande bildäck och "Vintern rasat ut" byts ut mot kampsånger.

Kommentarer



Katarina

Trevlig valborg till dig också!

Kasta inte in knallpulver i brasorna bara!

2010-04-30 @ 12:21:18
Joakim

Haha, knallpulver och stenkulor! Det var tider det..

2010-04-30 @ 12:52:47
Din kommentar

Namn

URL


Trackback